Nyttig kladdkaka ?!

Jag hittade ett recept igår i en bok mamma hade hemma på en nyttig kladdkaka! Den är lchf-stämplad lixom. Den har fiberhusk, vaniljpulver och sukrin (jag använde stevia) istället för mjöl, vaniljsocker och socker.

 

 

Ingredienser:

  • 100 g smör
  • 3 ägg
  • 1,25 dl stevia
  • 0,5 msk fiberhusk
  • 3 msk kakao
  • 0,5 tsk vanilj 
  • (smör att smörja formen och mandelmjöl istället för ströbröd i formen, stod inte i receptet men jag gjorde så)

 

 

Do like thiiiiiis: Smörj formen (sån man brukar ha när man bakar kladdkaka) osv, sätt på ugnen på 200 grader. Smält smöret på låg värme Vispa äggen och stevian tills det blir fluffigt, tillsätt smöret. Blanda alla torra ingredienser och rör ner i äggsmeten. Häll smeten i formen och ställ in i ugnen i ca 10 min. Ställ in den i kylen ett tag för den ska serveras kall typ , med massa gräddeeee och lite hallon till!

 

 

Den va faktiskt helt okej , slår inte riktiga kladdkakan menmen nyttig ju så klagar inte i!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0