Hemmagjorda chokladbiskvier

 
 
BISKVIER, gjorda för ett tag sen men vafan, bättre sent än aldrig.
 
Kommer ihåg att jag gjorde dessa från 2 recept men kommer inte ritkigt ihåg vilka ...
Men här är iallafall ett recept på biskvier som jag hittade på internet som verkade liknande till mina.
 
1. Bottnar:
400 g mandelmassa
2-3 äggvitor
 
2. Smörkräm:
400 g smör (rumsvarmt)
5 dl florsocker
1 tsk vaniljsocker
1 msk kakao
ca 100 g mörk smält choklad
 
3. Garnering:
Ca 100 g mörk choklad
 
1. Blanda samman mandelmassan med en äggvita i taget, smeten ska inte bli för lös och inte vara för hård heller. Spritsa ut runda stora som 5kronor ungefär på en plåt. Grädda i mitten av ugnen i ca 10 min i 175 grader.
 
2. Vispa smöret och florsockret så det blir pösigt och tillsätt därefter vaniljsockret, kakaon och den smälta chokladen.
 
3. När bottnarna har svalnat och tagits bort från bakplåtspappret så har man självklart på smörkrämen. Ställ sedan in de i kylskåpen i ca 30 min eller i frysen i ca 10 min. 
Doppa sen bisvierna i den smälta chokladen.
Sen in i kylen så chokladen svalnar!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0