Världens bästa 30 år

30 år tillsammans och fortfarande så tighta, såna förebilder

Lite shopping from Turkeyy

Köpte egentligen mera, men de flesta saker jag köpte var presenter, så inget jag kan lägga ut än.

Nedan är det jag köpte på Taxfree

Mamma ❤

Min mamma, är den absolut bästa människan i mitt liv.
Hon förtjänar bara det bästa, men har haft mycket att fightas emot hela sitt liv. Något hon inte borde behöva få/ha fått utstå.
Borde gå åt andra hållet nu, men så verkar det inte bli. Det enda jag vill för henne är att hon ska få leva ett lyckligt smärtfritt liv...

Min mamma, fick reda på för ca ett år sedan att hon hade en stor tumör i hjärnan (som har suttit och vuxit till sig i fleraflera år), godartad, men som orsakade blackouts och smärta. Hon opererades när jag var i Turkiet för ca 2 veckor sedan.
Hon fick komma hem förra veckan.

Imorse fick jag reda på att hon var inne på akuten igen. Den känslan finns bara inte..
Fick reda på att hon mår helt okej nu men har tappat känseln på höger sida, mest i armen, att hennes styrka försvann liksom.
De vet inte vad det kan vara, så jag är ju livrädd. Känns inte som något farligt nu, men just att de inte vet vad det är, är ju mest skrämmande.
Hon ringde mig nyss, och man hörde hur rädd och ledsen hon var...

Min mamma förtjänar inte dehär, Ingen förtjänar dehär.

Jag älskar dig mamma, du ska bli bra, finns inget annat alternativ

Turkiet dag 7 & 8

23 september

24 september
(Sista dagen)

På flygplatsen på väg hem ✈️

Hade en väldigt skön resa!
Liten sammanfattning om vår resa till Turkiet.

Hotellet vi bodde på, Vings Sunprime Numa Beach i Alanya, eller rätteresagt 2 mil utanför Alanya i en ort som hette Türkler. Vilket vi inte visste förrän vi kom till hotellet.. Lite dålig info ja, det va inte bara den infon ving va dåliga på tyvärr... Man tror de ska kunna allt om det stället de har hand om och om hela alanya, men inte mycket va det som de visste..

Hotellet är nybyggt (mars 2014), väldigt fräscht, kändes väldigt lyxigt på hotellrummet och vi hade underbar utsikt från balkongen! Dock fick vi dubbelsäng fast vi skulle haft 2 separata men inte så att vi behövde kramas hehe. I området runtom hotellet fanns det några butiker, fanns några restauranger fast inga jag skulle rekommendera, vi käka på en första dagen och det va det tråkigaste vi käkat på hela veckan och de va såå sega...

Var som sagt långt till Alanya, där den bästa maten och shoppingen fanns!
Tog ca 40 min från en hållplats uppe vid en stor väg vid ett hotell som hette Jasmine och kostade 4-6 lira, berodde ibland på vilken dag och tid på dygnet det va.
Om man aldrig har varit i Turkiet som jag och jossa, så har man ingen aning om hur dehär med bussar och sånt funkar där.. Inte så att det finns en stoppknapp där man vill stanna.. Tur som va så va slutstoppet i alanya, men på vägen hem va det lite krångligare.. Speciellt när bussen var proppfull.. Man skulle försöka ta sig fram till chauffören och säga att han skulle stanna vid sitt specifika ställe sen betala honom också. Så himla konstigt system.. Men så är det!

Shoppingen va väl inte som jag hade hoppats på, vi missade säkert hälften. Men själva marknaden, den i alanya tyckte jag va ganska tråkig, för att det va inte så stort utbud om man säger så, samma sorts kläder och väskor i varje "butik", inte för att jag klagar för jag fick med mig lite stuff med mig hem och är nöjd men önskar jag hade hittat lite mer.

Känns som jag bara klagar haha men har förutom vissa småsaker haft det väldigt bra! Frukosten på hotellet va legendarisk, saknar det så mycket.
Solen va varm o skön och jag brände mig enbart i början och va typ så lycklig över det sen någon dag senare så kom de jävla soleksemen... Hatarhatarhatar!! förstörde en ganska stor del av min semester. Men ska göra mer åt saken tills nästa gång jag ska åka utomlands, knapra soltabletter, dricka äppeljuice och käka morötter.
Maten va också svingod iaf på restaurangen Bistro Bahamas. Maten va okej på strandbaren vid oss, vi käkade för det mesta pommes för man blev ganska mätt på det också, vi blev kända som pommes-tjejerna där haha.

Men som en recension på drt hela så ger jag hotellet vi bodde på 3/5 ⭐️⭐️⭐️
Det var fint, men inget jag rekommenderar till ett par tjejer som vill ha nära city och inte vill vara på ett och samma ställe.
Par, äldre, mamma & dotter - ställe skulle jag säga att detta hotell var gjort för. Så om man bara vill ta det lugnt och inte har något behov att ta sig någonstans så är detta stället för er

Vill tillägga att det som vi inte visste var att man tydligen betalar med sitt hotellrumsnr i baren/restaurangen/affären på hotellet, vilket vi inte förstod först. Men så man betalar sen till receptionen i slutet av resan eller när man vill egentligen. Men man kunde inte betala direkt till baren osv.
Sen kostade taxi ca 60 lira från alanya till vårt hotell.
Nu är jag klar. Hoppas jag inte skrämt er för mycket, ni har ju sett bilderna, det var helt klart värt pengarna även fast jag inte kommer åka tillbaka dit med en tjejkompis

Turkey 5&6

September 20

21 september

Lördag: Poolen, alanya, shopping, kebab

Söndag: Stranden va inget för oss, konstig sand och smutsigt vatten, dock varmare där än i poolen, men fick bli poolen sen.
Fixade oss och drog in till alanya för käk på bästa Bistro Bahama. 1:a på Tripadvisor bland bästa restaurangerna i Alanya. Håller med verkligen, så himla god mat, finfina drinkar och rolig personal!
Sen tog vi en drink på någon annan restaurang, sen en till på en krog som bara va dryg för det va svinhög musik men inget dansgolv, drinken som skulle smakat piggelin smakade bara sprit. Vidrig ....
Kollade in alla möjliga ställen men var mest på Robin Hood, vid ett rnb-ställe.
Det var kul fast ändå inte som jag hade velat tyvärr.
(Sista bilden är på en ros som jag fick utav någon söt liten gubbe som verkligen insisterade med o ge mig rosen haha)

Turkey dag 3-4

18 september

Jag och Johan firade 4 år denna dag❤️

19 september

Torsdagen spenderas som vanligt först vid poolen, käk, sen lite shopping i Alanya.
På kvällen tog vi oss ner till strandbaren och tog en drink blev bjudna på några drinkar och shots haha

Fredagen: första saken vi gjorde va:
sola.
Började sen spöregna så vi drog in, sen väntade vi in turkisk afton som inte va lika bra som jag hade tänkt .. Kallt va det ute på kvällen också men men

Turkey dag 1&2

Dag 2

Sammanfattning av hela vår resa kommer sen!

Malin & Matthias bröllop 16 augusti!

Detta va för snart en månad sen då Johans syster och hennes då pojkvän gifte sig!!
 men bättre sent än aldrig va?
Och sen va det ju så fint bröllop så jag måste ju lägga ut några bilder från det!

Nedan är dagen efter då vi åt frukost och de öppnade paket. Lika tårfyllt då som dagen före.

Det var så fint och roligt bröllop, så himla glad att jag fick komma!!

Jacka från Zara

Har en huge crush på min nya jacka som jag köpte i Göteborg på Zara. Kommer trivas bra i denna gosjacka

Göteborg❤️

Dag1

Dag2

Dag3

Vi åkte på en liten weekend mitt i veckan som jag bjöd Johan på, det var min studentpresent till honom från mig!

Första dagen kom vi dit runt halv tre med tåg, checkade in på hotell Radisson Blu, vilade oss lite sen gick vi ner till Nordstan.

Andra dagen, gick vi en stund på stan igen sen tog vi en spontanare till Universeum.

Tredje dagen fick bli en lugn morgon, checkade ut från hotellet och drog en snabbis till Liseberg med en åktur i flumeride och sen spelade vi lite och som ni såg på en bild så vann jag faktiskt!! Första gången i mitt liv så förstå att jag va stolt haha! 2 kg M&Ms, behöver säkert det haha.... Men gott va/är det!
Vårt tåg gick kl sex så va väl där till iaf fem.

Har haft tre helt underbara dagar i Götet med min sambo❤️

PS.glömde såklart min bästa kamera hemma så fick bli mobilbilder tyvärr.. Men funkade helt okej det med

Byebye...

Kommer sakna dig bästis ❤️

Love ma girls

Hade det trevligt i fredags, roligast va när vi va i lägenheten, sen blev det lite kaos haha men aja kul vare

Nelly.com

Redo för Turkey nuu

Största skogsbranden i Sverige (modern tid)

Och det i Västmanland. drygt 5 km från vårt hus i Ramnäs.

I förrgår trodde jag att vi skulle få evakuera från huset. Röken var så stark och rykten gick att seglingsberg hade evakuerats. Vilket det inte hade gjort, inte igår och inte idag.
Idag känns det lugnare pga de italienska och franska vattenbombflygplanen. Fast man är ju inte direkt lugn ännu. Blir stoppad utav 3 vakter påväg hem i Ramnäs, sen igår. Då det va som värst blev jag stoppad utav endast en vakt.. så det känns så konstigt att behöva stanna och berätta vart jag ska, inga problem att komma fram dock men känns så konstigt.. Plus att det är så mycket militärer, poliser, brandmän och volontärer 200m från fridnäs, vid Ramnäs hotel & konferens. Så sjukt

Ramnäs har varit med på tv i 6 dar i rad nu. Att det ens händer här, fattar typ fortfarande inte...

Det åker helikoptrar över oss, bandvagnar, brandbilar, militärbussar typ, lastbilar fyllda med vatten, polisbilar och nu idag har det börjat åka fyrhjulingar utanför oss. Ingen annan trafik åker här utanför.. Känns dödstomt i mellanåt när de inte åker.

Ramnäs ligger nedanför det gula ungefär, hittade ingen bättre bild där Ramnäs va med på kartan som visar vart elden har spridit sig..

Alla dessa bilder är helt sjuka, kan inte fatta.
De som klagar över rök ska jag skjuta, tänk på de som har förlorat sina hem och de som förlorat en pappa/son/bror. Ni har ingen rätt alls o klaga

Ville bara skriva lite om branden. Önskar över allt annat att branden ska vara släckt snart!!

All styrka till alla hjältar i och över skogen

River Island & Top Shop

Älskar sånahär köp
bekväma shorts som jag använder så mycket (lite skitiga på bilden dock)
och en väska jag knappt kan vara utan

Kolmården!

Förra måndagen var jag och min brutta jossa på en roadtrip till kolmården!
En lyckad första dag på semstern vill jag lova!

Här kommer bildbomb från dagen